Autoservis Polák

Dekarbonizace

Dekarbonizace motoru - čistí spalovací prostory, palivové a výfukové cesty, obnovvuje správnou činnost vstřikovacích trysek a vrací motoru jeho původní hodnoty, snižuje emisní hodnoty a spotřebu paliva.

Pro čistění se požívají speciálně sestavené chemicko-technické přípravky.

Dekarbonizace má okamžitou účinost,
kompletní servis dekarbonizace lze udělat na počkání většinou 2 až 3 hod.

Doporučený interval servisu je 20 000 - 40 000 km, nebo při vyskytnutí obtíží (snížený výkon, vysoké emise, vysoká spotřeba paliva, nepravidelný chod motoru, špatné starty, atd.

Dekarbonizace výrazně snižuje hlučnost motoru

Dekarbonizace motoru

  • dekarbonizace navrací výkon motoru
  • dekarbonizace snižuje emise
  • dekarbonizace snižuje spotřebu paliva

Dekarbonizace motoru ale také čistí:

U zážehových motorů:
  • vstřikovací systém
  • škrtící klapku a celý systém sání
  • spalovací prostor motoru
  • sedla ventilů
  • výfukový systém
  • ERG systém
motor před dekarbonizací

dekarbonizace motoru

U vznětových motorů:
  • vstřikovací trysky
  • vstřikovací čerpadlo
  • spalovací prostor motoru
  • sedla ventilů
  • výfukový systém
  • ERG systém
  • systém sání
motor po dekarbonizací

dekarbonizace motoru

Vyčištění trysek - zde je vidět rozdíl mezi tryskami před a po vyčištění

znečištěná tryska

znečištěná tryska

vyčištěná tryska

vyčištěná tryska

Dekarbonizace motoru

Usazeniny, které zůstávají ve spalovacím prostoru motorů, vytvářejí polotuhý, nebo až tuhý povlak na vnitřních plochách hlavy válce, pístu, výfukových kanálech válce, kolenu a tlumiči výfuku. Jsou to nespálené uhlovodany-karbon-složky mazacího oleje. V hlavě válce a na dnu pístu je karbon nejtvrdší.
Dekarbonizace motoru je vlastně odstranění tohoto marasmu z míst, kde jeho přítomnost může negativně ovlivňovat chod motoru. Jeho odstranění je součástí údržby. Karbon se bude tvořit vždy.(rychlost usazování karbonu je závislá na kvalitě používaného oleje) S tím nic nenaděláte.

Servis ventilů a palivového systému

Motory moderních automobilů jsou extrémně citlivé k úsadám, které se usazují v palivových tryskách, na sedlech ventilů a spalovacím prostoru. Již malé množství úsad vystavěných v těchto oblastech způsobuje zvýšení emisí, spotřeby, snížení výkonu motoru, kompresních tlaků, způsobuje jízdní problémy a nepravidelný chod motoru.